O autorovi

Miroslav Tomáš

Od roku 2013 sa špecializujem na predaj hypotekárnych úverov. Snažím sa nazerať na veci z ľudského hľadiska, skĺbiť profesionalitu, odbornosť a nadobudnuté skúsenosti. Nepoznám slovo „nedá sa to“ v každom jednom klientovi sa snažím nájsť cestu, riešenie. Mojou motiváciou je väčšie uplatnenie nadobudnutých vedomostí a znalostí pri pomoci vo výbere správnej hypotéky pre klientov rôznych bánk. Posúdenie klienta v jeho prospech, nie len tabuľkové nastavenie ktoré banky štandardne ponúkajú.

Leto prinieslo zaujímavý hypotekárny boj o klienta. Banky vyrukovali s nízkymi sadzbami, ktorými lákajú klientov pre získanie čo najvýhodnejšej hypotéky.

Hypotekárna kampaň v lete

Letný boj banky začali sprudka, horúčavy prelomili nízkymi sadzbami. Prvá s kampaňou lacných sadzieb prišla Slovenská Sporiteľňa, na ktorú reagovali Tatra Banka a ČSOB. VÚB dorovnáva konkurenciu individuálnym znižovaním sadzieb, Prima pokračuje vo svojej dlhodobej kampani. V článku vám prinášam porovnanie aktuálnych kampaní a navyše pridávam pri každej z bánk aj tipy ako využiť silné stránky danej banky.

Hypotéka SLSP – hypotekárna kampaň SLSP

SLSP spustila zaujímavú kampaň, ktorá historicky ponúka úroky pod 1%. Jej kampaň vyzerá nasledovne:

  • výška poplatku za poskytnutie úveru 89€
  • vklad aj uhradenie záložného práva do katastra vo výške 66€
  • 1 a 3r fixácia od 0,89%*
  • 5r fixácia od 1,09%*
  • preplatenie nákladov spojených za predčasné splatenie až do 1 % z prenesených úverov z inej banky

*úroková sadzba však nie je fixne pre každého, podlieha schvaľovaniu a tzv. „výhodnému súčtu“ čo v praxi znamená, zľavu z úrokovej sadzby na základe poistenia schopnosti splácať úver (zľava -0,2%) Treba si teda dobre zvážiť podmienky ktorými Vás banka podmieni a ktoré musíte na mesačnej báze využívať.

Vybrané tipy z metodiky banky:

  • najväčšia pravdepodobnosť, že klient vo veku do 35 rokov s účelom nadobudnutia prvého bývania dostane 90% LTV aj keď cena úveru bude vyššia než je trhový priemer
  • banka sa voľne stavia k DTI 9 či 10, vyššie DTI však uplatňujú pri klientovom prvom bývaní
  • priemerovanie príjmu za 3 mesiace
  • pri uplatňovaní paušálnych výdavkov u živnostníkov, akceptácia príjmu ako 40% z tržieb 

Hypotéka VÚB – hypotekárna kampaň VÚB

VUB banka s druhým najväčším úverovým podielom na trhu má stabilnú kampaň, ktorá klientom garantuje úver za nasledovných podmienok:

  • Výška poplatku za poskytnutie úveru bez poplatku
  • 1 ; 3 a 4r fixácia 1,29%*
  • 5r fixácia 1,39%*
  • preplatenie nákladov spojených za predčasné splatenie až do 1% z prenesených úverov z inej banky, max. vo výške 1.500€, výhoda sa však vzťahuje na refinancované úvery z ČSOB, Prima banky, Tatra banky, Slovenskej sporiteľne a Poštovej banky.

*úrokovú sadzbu je možné individuálne znížiť až o 0,2% v závislosti od objemu úveru

Vybrané tipy z metodiky banky:

  • akceptovanie príjmu plynúceho v zahraničí, aj v inej mene ako EUR, pričom minimálna doba trvania pracovného pomeru v zahraničí je 4 mesiace
  • bezúčelová hypotéka až do 90% LTV s 25r splatnosťou
  • pri účele úveru výstavba, čerpanie druhej tranže banka uvoľňuje až do 90% z výšky úveru
  • spotrebný úver na dofinancovanie s úrokom od 2,9%

 

Hypotéka Tatra banka – hypotekárna kampaň Tatra banky

Tatra banka má v povedomí širokej verejnosti meno drahej a nedostupnej banky. Nie je to však pravda. Jej aktuálna kampaň ponúka:

  • výška poplatku za poskytnutie úveru 99€
  • 3r fixácia od 0,95* do 1,55%
  • 5r fixácia od 1,15%*
  • preplatenie nákladov spojených za predčasné splatenie až do 1 % z prenesených úverov z inej banky

*úroková sadzba nie je oficiálne podmienená následnými produktami z banky, závisí od ratingu klienta, jej finálna výška je jasná do cca 1 dňa po schválení úveru

Vybrané tipy z metodiky banky:

  • kombinácia účelov kúpa a rekonštrukcia, pri ktorej banka vychádza z budúcej hodnoty nehnuteľnosti
  • akceptovanie 20% z tržieb u podnikateľov
  • najlacnejšie 90% financovanie na trhu
  • najviac digitalizovaný a najrýchlejší proces schvaľovania (do 48 hod.) na trhu

Hypotéka ČSOB – hypotekárna kampaň ČSOB

Hypotekárna kampaň ČSOB vyzerá nasledovne:

  • Spracovateľský poplatok 90€
  • 3r fixácia od 0,95%*
  • 4r fixácia od 1,05%*
  • 5r fixácia od 1,20%*
  • preplatenie poplatku za kolok v hodnote 66€, pri podaní záložných zmlúv na katastri
  • pri prefinancovaní úveru z inej banky do ČSOB možnosť získať odmeny vo výške až 3 splátok na základe výšky prenesenej hypotéky, max. do výšky 1.500 €

*úroková sadzba však nie je fixne pre každého, podlieha schvaľovaniu a tzv. „bonitným klientom“ kde klient deklaruje mesačný príjem nad 2.000€

Vybrané tipy z metodiky banky:

  • schválenie hypotekárneho úveru na nešpecifikovanú nehnuteľnosť
  • interné stanovenie znaleckej hodnoty, čo v praxi môže byť vyššia než štandardný znalecký posudok
  • skvelá pre klientov ktorý majú finančné možnosti mimoriadnych splátok na mesačnej báze
  • pri živnostníkoch uznanie až 35% z tržieb, u podnikateľov 15% z tržieb, existencia podnikania 6 mesiacov

Hypotéka Prima banka – hypotekárna kampaň Prima banky

Prima banka dlhodobo valcuje úverový trh s fixne stanoveným úrokom 1%.

  • Spracovateľský poplatok 0€ pri splácaní z osobného účtu
  • 3r fixácia 1,5%
  • 4r fixácia 1%
  • preplatenie nákladov spojených za predčasné splatenie až do 1 % z prenesených úverov z inej banky

Vybrané tipy z metodiky banky:

  • posúdenie žiadosti na počkanie
  • garantovaná US na 4r pre každého klienta
  • akceptovanie starého znaleckého posudku s doložením aktuálnych fotiek

 

Záver

Mnoho klientov váha, kedy a či už dnes je ten správny čas na hypotéku. Súčasné sadzby môžno považovať za historicky najnižšie, teda je ten správny čas poobzerať sa po novom bývaní či v prípade existujúcej hypotéky požiadať o reštart úrokovej sadzby.

 

Komentáre

Ako by ste ohodnotili tento článok?

Čím viac hviezdičiek tým lepší.

Priemerné hodnotenie: 5 / 5. Počet hodnotení: 28

Je nám ľúto, že sa Vám článok nepáčil.

O autorovi

Miroslav Tomáš

Od roku 2013 sa špecializujem na predaj hypotekárnych úverov. Snažím sa nazerať na veci z ľudského hľadiska, skĺbiť profesionalitu, odbornosť a nadobudnuté skúsenosti. Nepoznám slovo „nedá sa to“ v každom jednom klientovi sa snažím nájsť cestu, riešenie. Mojou motiváciou je väčšie uplatnenie nadobudnutých vedomostí a znalostí pri pomoci vo výbere správnej hypotéky pre klientov rôznych bánk. Posúdenie klienta v jeho prospech, nie len tabuľkové nastavenie ktoré banky štandardne ponúkajú.